050-999-2828

גילוי נזילה במצלמה תרמית

תהליך גילוי נזילות הינו תהליך מורכב, לעיתים מדובר על נזילה גלויה לעין וכל מה שנותר לעשות הוא למצוא את מקור הנזילה, ולעיתים מדובר על תהליך מורכב – בעיקר כאשר מדובר על נזילה סמויה. אחד הפתרונות המובילים בתחום הוא מצלמה תרמית. לפניכם כל המידע על גילוי נזילה במצלמה תרמית.

מהי מצלמה תרמית?

מצלמה תרמית היא מצלמה שעובדת על בסיס רגישות לחום. המצלמה מאובזרת באינפרה אדום, ובהתאם לכך היא יכולה לזהות הפרשי טמפרטורה. חשוב להדגיש שלא תמיד מצלמה תרמית היא הפיתרון האידיאלי, מכיוון שיש לה הגבלת עומק. בדרך כלל מצלמות תרמיות יכולות להגיע לעומק של בין שלושה עד שישה מטרים, ובמקרים בהם המצלמה אינה יכולה לאתר נזילה יש להשתמש בחלופות כמו חיישן גז ואחרים.

תהליך איתור באמצעות מצלמה תרמית מורכב ממספר שלבים. מכיוון שצריך לזהות הפרשי טמפרטורה, הדבר הראשון שבעל המקצוע עושה הוא חימום מערכת המים. כאשר המערכת חמה וזורמת בצינורות, יש לעבור עם המצלמה על האזורים הרלוונטיים עד לאיתור הנזילה. איך יודעים שאותרה הנזילה? מכיוון שהמים במערכת חמים, כאשר המים יוצאים ממקור הנזילה יש הבדלי טמפרטורה. על מסך המצלמה מוצג המידע באמצעות צבעים שונים, וברגע בו רואים שונים בין הצבעים יידע בעל המקצוע היכן המיקום המדויק של הנזילה.

לאחר איתור הנזילה, מה שנותר לעשות הוא לגשת לאותו מקום ולתקן את הנזילה בצורה נקודתית. זה למעשה התהליך שהיו עושים בעבר, אך לא באופן מדויק. כאשר הייתה נזילה בבית בעל המקצוע היה שובר קירות ומרים רצפות עד לאיתור הנזילה. כאן כאשר אנחנו כבר יודעים את מיקום הנזילה יש פחות הרס, והטיפול הוא נקודתי. משך זמן האיתור נע בין שלוש ועד ארבע שעות.

גילוי נזילה במצלמה תרמית

ככה תבחרו בעל מקצוע נכון:

  1. תחילה חשוב לבחור בבעל מקצוע עם תחום התמחות במצלמות תרמיות. על פניו, כל אחד יכול לרכוש מצלמה תרמית אבל כאשר מדובר על מצלמה מקצועית, רק אינסטלטור מוסמך שעבר הכשרה יוכל לתפעל אותה.
  2. יש לוודא שבסוף התהליך בעל המקצוע מוציא לכם דוח מסודר בו ניתן לראות את צילומי הבדיקה (כמובן שזה נתון לבחירתכם). אם יש לכם ביטוח בדירה, חברת הביטוח כן תדרוש לראות את הדוח כדי לפצות אתכם.
  3. בעל מקצוע שמגיע במטרה של גילוי נזילות, יכול לעיתים גם לא למצוא את הנזילה. אם בעל המקצוע לא מוצא את הנזילה כמה אתם אמורים לשלם? ובכן, יש בעלי מקצוע שידרשו תמחור בהתאם לאיתור נזילות, ואילו אחרים ימתינו עד לאיתור הנזילה, כולל שימוש בחיישן גז. אם גם כאן לא נמצאה הנזילה, בעל המקצוע נדרש לבקש תשלום בעבור ביקור בלבד.
Call Now Button