050-999-2828

הדרך הטובה ביותר לאתר נזילות

בלי מים אין חיים. בנוסף אנחנו זקוקים למים כדי לנקות את עצמנו, לנקות את הבתים שלנו, לנקות את הכלים שבהם אנחנו משתמשים ועוד. בהתאם בכל דירה פרושה רשת של צינורות המובילה את המשאב הקריטי לברזים השונים, ויש גם צינורות שדרכם מפונים המים המשומשים אל מחוץ לדירה, אל רשת הביוב העירונית. כל צינור עלול להפוך למקור לנזילה, ולכן עולה השאלה מהי הדרך הטובה ביותר לאתר נזילות. התשובה: מצלמה טרמית.

היתרונות של איתור נזילות עם מצלמה טרמית

* דיוק מרבי – איתור נזילה במצלמה טרמית מבוסס על היכולת של מצלמה שכזו לאמוד את הטמפרטורה בכל מקום. פתיחת ברז מים חמים תוביל לזרימה בצינורות, ואם יש נזילה המים בטמפרטורה הגבוהה יגיעו גם למקומות שהם לא אמורים להיות בהם – ולאחר קבלת הממצאים מהמצלמה איש מקצוע מנוסה יזהה במדויק את הנקודה שבה יש כשל בצינור.

* אפס הרס – המצלמה הטרמית מצליחה למעשה לספק תמונת מצב עדכנית ומדויקת של הנעשה בתוך הקיר, ולכן אין צורך לפרק קירות או רצפות על-מנת לבדוק כל חלק של כל צינור.

* חיסכון בזמן ובעלויות – הטכנולוגיה המתקדמת חוסכת גם זמן וגם כסף בשלב האיתור, ומבטיחה גם תיקון יעיל לחלוטין.

לאתר נזילות

באילו מקרים כדאי להזמין מומחה בעל מצלמה טרמית משוכללת?

המקרה הנפוץ ביותר שבו מזמינים אינסטלטור מומחה עם ציוד משוכלל זה הוא באופן טבעי נזילה. כלומר, כשכבר ברור לגמרי שיש נזילה – למשל בגלל שרואים רטיבות מובהקת בקיר – אבל אי אפשר לדעת בלי הבדיקה מהו מקור הכשל.

עוד מצב שבו כדאי לבצע איתור נזילות בבית באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הוא כשיש חשבון מים גבוה באופן חריג, בלי שתהיה לכך סיבה.
חשבון מופרז מעיד על סיכון ממשי לקיומה של נזילה סמויה מהעין, ולא כדאי להזניח זאת (גם בגלל בזבוז המים, גם בגלל הפגיעה המתמשכת בתשתית, וגם כי נזילה צנועה עלולה להפוך לפיצוץ גדול אם היא לא מטופלת).

כמו כן מסייעת המצלמה הטרמית לאתר נזילות לפני רכישת דירה יד 2 – כחלק מבדק בית כולל שמאוד לא מומלץ לוותר עליו (ובפרט כשהדירה ישנה יחסית, ויש סיכוי לא מבוטל לצינורות דולפים).

שיטות מתקדמות נוספות לאיתור נזילות

לצד האופציה של איתור נזילות במצלמה טרמית מקצועית יש עוד דרכים. דרך אחת היא החדרת סיב אופטי דקיק שכולל מצלמה אל הצנרת החשודה, דרך שנייה היא בלון (שחוסם את זרימת המים), ודרך שלישית אפשרית היא איתור נזילות על בסיס גז – מחדירים אל הצנרת גז (כמובן לא רעיל) ומפעילים חיישן ייעודי כדי לבדוק איפה יש נוכחות של גז, כלומר איפה הוא הצליח להשתחרר מהצנרת מפני שיש בה נקב.

על-מנת להבטיח שימוש בשיטה הטובה ביותר בהתאם למיקום הצנרת ושיקולים רלוונטיים אחרים, חשוב להזמין שרברב שמצויד בכל המכשירים המתקדמים ובנוסף יש לו ניסיון רב – שמתורגם להחלטות הנכונות בכל מצב.

המאמר באדיבות הראשון באיטום

Call Now Button